Projekt: Na spoločnej lodi

Cieľ projektu: osobnostný a sociálny rozvoj detí (prosociálnu výchovu), t.j. utváranie pozitívnej sociálnej interakcie medzi všetkými subjektmi školy: deťmi – rodičmi – učiteľmi, posilňovanie progresívneho spôsobu kooperácie s rodičovskou verejnosťou.

1. etapa „JA a TY” – pedagogické pôsobenie zamerané na rozvíjanie osobnostných kompetencií, na stimuláciu procesu personalizácie – sebapoznávanie, sebaakceptácia dieťaťa, utváranie pozitívneho vzťahu k sebe, uvedomenie si vlastnej hodnoty, ako aj procesu socializácie dieťaťa – sebaangažovanosť, objavenie a poznávanie rovesníkov v skupine, sebapresadenie sa s úctou, s ohľadom na seba aj na druhých.

Termín: IX. - X. 

2. etapa „JA TEBE” – pedagogické pôsobenie zamerané na rozvíjanie sociálnych skúseností a vzťahu k spoločenstvu ľudí (detí, učiteľov, rodičov), na stimuláciu procesu socializácie – poznávanie a rešpektovanie multikultúrnych rozdielov medzi ľuďmi, ako aj procesu  emocionalizácie – stimulácia komunikácie citov a empatie dieťaťa, vzhľadom na to, že ide o obdobie blížiacich sa Vianoc.

Termín: XI. - XII.

3. etapa „JA S TEBOU” – pedagogické pôsobenie zamerané na stimuláciu psychosociálneho vývinu dieťaťa predškolského veku so snahou o synergický efekt rozvoja intrapersonálnych (osobnostných) aj interpersonálnych  (sociálnych) kvalít jeho osobnosti, s dôrazom na rozvíjanie emocionálnej inteligencie, na utváranie pozitívnych medziľudských vzťahov, účinnej sociálnej komunikácie, pozitívnej prosociality a na rozvoj axiologizácie, tvorivosti ako i zdravého životného štýlu.

Termín: I. - III.

4. etapa „MY” – pedagogické pôsobenie zamerané predovšetkým na stimuláciu kooperatívneho správania dieťaťa predškolského veku, ochotu pomáhať, obdarovať a rozdeliť sa s druhým. Vzhľadom na to, že ide o obdobie osláv Dňa matiek, Dňa otcov, Medzinárodného dňa detí, celoškolského výletu, poldenného výletu a pod., realizáciu výchovno-vzdelávacieho procesu, t.j naplánovaných pedagogických situácií orientovať predovšetkým na dieťa, aby sa v úzkej kooperácii s učiteľmi, s rodičmi (kooperácia ako nápomoc, t.j. učitelia, rodičia asistujú dieťaťu) i s ostatnými deťmi (kooperácia ako vzájomnosť, t.j. rovnocenné postavenie detí) optimálnym smerom aktivizovali psychosociálne potencionality dieťaťa a dochádzalo tak u  neho k  žiadúcim (seba)rozvojovým zmenám

Termín: IV. - VI.

Plánované školské aktivity s aktívnou účasťou rodičov:

  • Šarkaniáda          
  • Čas zázrakov
  • Posedenie pri vianočnom stromčeku s rodičmi
  • Zimná olympiáda
  • Veľkonočné tvorivé dielne
  • Jarné upratovanie – brigáda v MŠ
  • Deň matiek
  • Deň detskej radosti /jarná olympiáda
  • realizácia projektov

 

Výchovný štýl funkčnej rodiny

PRAVIDLÁ vo vzájomnom spolužití v MŠ

01.10.2019 19:53
Vo vzájomnom spolužití sa snažíme dodržiavať tieto pravidlá:                1. Privítame sa a rozlúčime navzájom.                2. Sme kamaráti, pomáhame...

Výchovný štýl funkčnej rodiny

01.10.2019 19:50
Svojrázny spôsob výchovného pôsobenia rodičov na dieťa, ktorý je dlhodobo uplatňovaný v rodine predstavuje výchovný štýl rodiny. Aký výchovný štýl uplatňujete vo vašej rodine? Pokúste sa identifikovať: 1.      Optimálnu stimuláciu personálnych, emocionálnych,...

Vytvorte si web stránku zdarma! Webnode