Projekt: Na spoločnej lodi
Cieľ projektu: osobnostný a sociálny rozvoj detí (prosociálnu výchovu), t.j. utváranie pozitívnej sociálnej interakcie medzi všetkými subjektmi školy: deťmi – rodičmi – učiteľmi, posilňovanie progresívneho spôsobu kooperácie s rodičovskou verejnosťou.
1. etapa „JA a TY” – pedagogické pôsobenie zamerané na rozvíjanie osobnostných kompetencií, na stimuláciu procesu personalizácie – sebapoznávanie, sebaakceptácia dieťaťa, utváranie pozitívneho vzťahu k sebe, uvedomenie si vlastnej hodnoty, ako aj procesu socializácie dieťaťa – sebaangažovanosť, objavenie a poznávanie rovesníkov v skupine, sebapresadenie sa s úctou, s ohľadom na seba aj na druhých.
Termín: IX. - X.
2. etapa „JA TEBE” – pedagogické pôsobenie zamerané na rozvíjanie sociálnych skúseností a vzťahu k spoločenstvu ľudí (detí, učiteľov, rodičov), na stimuláciu procesu socializácie – poznávanie a rešpektovanie multikultúrnych rozdielov medzi ľuďmi, ako aj procesu emocionalizácie – stimulácia komunikácie citov a empatie dieťaťa, vzhľadom na to, že ide o obdobie blížiacich sa Vianoc.
Termín: XI. - XII.
3. etapa „JA S TEBOU” – pedagogické pôsobenie zamerané na stimuláciu psychosociálneho vývinu dieťaťa predškolského veku so snahou o synergický efekt rozvoja intrapersonálnych (osobnostných) aj interpersonálnych (sociálnych) kvalít jeho osobnosti, s dôrazom na rozvíjanie emocionálnej inteligencie, na utváranie pozitívnych medziľudských vzťahov, účinnej sociálnej komunikácie, pozitívnej prosociality a na rozvoj axiologizácie, tvorivosti ako i zdravého životného štýlu.
Termín: I. - III.
4. etapa „MY” – pedagogické pôsobenie zamerané predovšetkým na stimuláciu kooperatívneho správania dieťaťa predškolského veku, ochotu pomáhať, obdarovať a rozdeliť sa s druhým. Vzhľadom na to, že ide o obdobie osláv Dňa matiek, Dňa otcov, Medzinárodného dňa detí, celoškolského výletu, poldenného výletu a pod., realizáciu výchovno-vzdelávacieho procesu, t.j naplánovaných pedagogických situácií orientovať predovšetkým na dieťa, aby sa v úzkej kooperácii s učiteľmi, s rodičmi (kooperácia ako nápomoc, t.j. učitelia, rodičia asistujú dieťaťu) i s ostatnými deťmi (kooperácia ako vzájomnosť, t.j. rovnocenné postavenie detí) optimálnym smerom aktivizovali psychosociálne potencionality dieťaťa a dochádzalo tak u neho k žiadúcim (seba)rozvojovým zmenám
Termín: IV. - VI.
Plánované školské aktivity s aktívnou účasťou rodičov:
- Šarkaniáda
- Čas zázrakov
- Posedenie pri vianočnom stromčeku s rodičmi
- Zimná olympiáda
- Veľkonočné tvorivé dielne
- Jarné upratovanie – brigáda v MŠ
- Deň matiek
- Deň detskej radosti /jarná olympiáda
- realizácia projektov